Bilindiği üzere, 12 Temmuz 2019 tarihli ve 30829 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Sıfır Atık Yönetmeliği gereğince veri girişlerinin gerçekleştirilmesi ve belgelendirme süreçlerinin yapılmasına ilişkin iş ve işlemler Entegre Çevre Bilgi Sistemi'nde yer alan Sıfır Atık Bilgi Sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir.
Sıfır Atık Yönetmeliği'nin "Sıfır atık belgesine başvuru ve başvurunun değerlendirilmesi" başlıklı 17'nci maddesinin üçüncü fıkrasında "Sıfır atık belgelerinin geçerliliği beş yıldır. Belge alma yükümlülüğü bulunan yerler, belgenin geçerlilik süresi dolmadan üç ay önce belgenin yenilenmesi için başvuruda bulunurlar ve belge süreci yeniden başlar." hükmü yer almaktadır. Bu doğrultuda, "Belge Yenileme" ekranı geliştirilerek Sıfır Atık Bilgi Sistemine aktarımı sağlanmıştır.
Belge yenileme işlemlerine yönelik kılavuz yazı ekinde yer almakta olup belge yenilemesi gereken bina/yerleşkelerin belge yenileme iş ve işlemlerinin bu doğrultuda sağlanması gerekmektedir.