TIBBİ ATIKLARIN TAŞINMASINDA ULUSAL ATIK TAŞIMA FORMU (UATF) KULLANMA ZORUNLULUĞU VE FORMLARIN TEMİNİ
06 Haziran 2012
03.12.2011 tarihli ve 28131 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelikle, Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliğinin “Tıbbi atıkların taşınmasına ilişkin kurallar” başlıklı 27. Maddesine f bendi eklenmiştir.
Yapılan bu değişiklikle 01.07.2012 tarihinden itibaren tıbbi atıkların, geçici atık depolarından bertaraf tesislerine taşınması sırasında, Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliğinin 12 nci maddesinde yer alan esaslara uyulması ve mezkûr Yönetmeliğin ekindeki EK-9A’da yer alan Ulusal Atık Taşıma Formunun kullanılması, ayrıca Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği EK-1’de yer alan (c) bölümünde belirtilen ünitelerden kaynaklanan tıbbi atıkların taşınması sırasında ulusal atık taşıma formu kullanılması şartı aranmamakla birlikte tıbbi atıkların ünitelerden alınması esnasında tıbbi atık alındı belgesi/makbuzu kullanılması zorunlu hale gelmiş olup 01 Temmuz 2012 tarihinden itibaren tıbbi atıklar sterilizasyon tesisine gönderilirken, her bir sağlık kurum ve kuruluşunun ücreti mukabilinde (bir ciltte 25 adet olup toplam bedeli 25TL.’dir) İl Müdürlüğümüzün Döner Sermaye İşletmesinden temin edeceği Ulusal Atık Taşıma Formlarının kullanılması gerekmektedir.
Öncelikle herhangi bir Halk Bankası Şubesine gidilerek Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Kurumsal Tahsilat (KUTA) hesabına 203 koduyla belge ücretinin yatırılması (açıklama kısmına UATF Bedeli yazdırılmalı) ve alınacak dekontla İl Müdürlüğümüz Döner Sermaye İşletmesine müracaat edilmelidir. Döner Sermaye İşletmesinde belge bedelleri elden alınmamakta olup hesaba yatırılan bedele ilişkin dekont ile Döner Sermaye İşletmesinden Ulusal Atık Taşıma Formları temin edilmelidir.